Handelsbetingelser

Tele Call

Holkebjergvej 106
5250 Odense SV
info@telecall.dk
Tlf.: 21 123 456
CVR-nr.: DK-35383182
Juridisk navn: Tele Call ApS

Etableringsår: 2005
Bank: Jyske bank
Konto: 5053 Reg.: 1152143
SWIFT: JYBADKKK
IBAN: DK81 5053 0001 1521 43
Telefontid: mandag – fredag kl. 10.00 – 12.00 og 13.00 – 15.00

Vi har styr på handelbetingelserne så du kan handleTrygt hos os

Det vigtigste for os er, at du bliver glad for de varer du køber, og at den service du får, svarer til dine forventninger. Selv om vi altid forsøger at gøre vort bedste, kan det dog gå galt. Lad os derfor altid høre fra dig, hvis du har synspunkter der kan hjælpe os med at rette eventuelle fejl eller misforståelser.

Vores købsbeskyttelse tilbyder dig ydermere altid køb med fortrydelsesret i 30 dage!
Gem blot fakturaen og emballage for det tilfældes skyld, at du skulle ønske at tilbage levere en vare og få dine penge tilbage.

Når vi skriver levering: 1-2 dage ud for en vare, betyder det at varen fysisk er tilstede på vores eget lager.
Vores automatiske lagersystem sikrer at varen er reserveret til dig når du har lagt varen i kurv, indtil du har gennemført købet.

Alle priser er angivet i danske kroner og er inklusiv 25% moms. Priserne er dagspriser.

Velkommen som kunde!

Leverings og håndteringsomkostninger
Der kan vælges mellem:
60,- Med omdeling – få leveret til din privat – eller firma adresse.
50,- Uden omdeling – Hent ved nærmeste PostNord udleveringssted.
0,- GRATIS ved afhentning i Odense
Hvis du ikke er hjemme, kan du med fordel vælge uden omdeling og pakken er ved udleveringsstedet hurtigere.
Priserne er inklusiv 25% moms
Vi benytter Postnord til levering. Ved større leverancer benytter vi Danske Fragtmænd.

Ordrebekræftelse
Når vi har modtaget din bestilling, sender vi en ordrebekræftelse pr. e-mail. Den indeholder følgende information:
• Bestillingens ordrenummer
• Hvilke artikler du har bestilt
• Antal artikler du har bestilt
• Pris pr. artikel og den samlede pris for bestillingen

Det tilrådes, at du gemmer ordrebekræftelsen, som du bør have parat ved eventuelle kontakt til os og som kontrol, når du modtager fakturaen.
OBS! Større ordrer vil eventuelt blive sendt som flere pakker.

Betaling med kort, MobilePay eller bankoverførsel
Vi accepterer på nuværende tidspunkt MobilePay, Dankort, Visa/dankort, E-dankort, Masterkort, Maestro, Visa, Visa Electron og JCB, der betales ikke transaktionsgebyr.
Ved betaling med MobilePay, Dankort, Visa/Dankort og E-dankort, vil pengene blive trukket fra din konto indenfor 24 timer efter varen er afsendt.
Ved betaling med Mastercard, Maestro, Visa, Visa Electron og JCB, vil pengene blive trukket fra din konto i henholdt til aftale med din kortudbyder.
Der kan aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved købet.
Du kan betale med bankoverførsel. Bemærk at du ikke er omfattet af indsigelsesordningen.

Betalingsmodtager er Tele Call

Vigtigt!
For at sikre dig optimalt, har vi en betalingsformular der er sikker. Alle kortoplysninger krypteres, dvs. kodes om til ulæselige tegn, således at ingen udenforstående kan få kendskab til de betalinger du har foretaget.

Levering
Vi benytter PostNord til levering. Ved større leverancer benytter vi Danske Fragtmænd.
Dette gælder for levering i Danmark, ikke omfattende Grønland og Færøerne. Vi henviser til FT Samskifti og Tele Greenland, som forhandler et stort udvalg af vore fastnettelefoner og mobiltelefoner.
For anden levering uden for Danmark, kontakt Tele Calls Netbutik på e-mail info@telecall.dk eller kundeservice på tlf.: (+45) 21 123 456.

Leveringstid

Vor normale leveringstid for lagervare på vores eget lager er 1-2 hverdage, efter at du har modtaget bekræftelsen. Det sker af og til, at en vare er udsolgt, og så kan leveringstiden blive noget længere. Leveringstiden vil stå ud for produktet.
Ved en forsinket levering har du altid mulighed for at annullere bestillingen. Henvend dig i så fald til kundeservice.

Transport
Hvis varen beskadiges eller forsvinder under transporten fra Tele Call til dig, så er Tele Call ansvarlig for varen. Du bedes i så fald give os besked om dette hurtigst muligt, og meget gerne inden der er gået 7 dage, da det vil lette din bevisbyrde for transportskader betydeligt. Hvis varen beskadiges eller forsvinder når du returnerer den, fordi du har fortrudt købet indenfor 30 dage, så er det dig selv der er ansvarlig for varen.

Fortrydelsesret/returnering af varer
Ved returvarer skal der gøres opmærksom på, at varen skal sendes som erhvervspakke (og dermed også med omdeling), idet vi ikke henter pakker leveret til en pakkeboks e.l.
Når du køber varer online i vores webshop, har du som forbruger altid 30 dages fortrydelsesret, gældende fra den dag du modtager varen.
Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om et køb af flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, men som leveres enkeltvis.

Du skal inden 30 dage fra modtagelse give os meddelelse om at du ønsker at fortryde dit køb.
Hvis du vil benytte dig af din fortrydelsesret, bedes du give besked til Tele Calls
Kundeserviceinfo@telecall.dk, Tlf.: 21 123 456 eller ved at benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i disse betingelser. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Returnering
Du skal sende din ordre retur til os, uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os at fortryder dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt under én ordre.

Bemærk, at du ikke får leveringsomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Følgende regler gælder:
Hvis varen beskadiges eller går tabt på grund af uforsigtighed, forsvinder fortrydelsesretten. Varen skal returneres for egen regning, inden 30 dage efter du har modtaget den. En returnering kan ikke sendes som efterkrav eller rekommanderet.

Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder at du ved fortrydelse af købet, kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Manglende original emballage kan potentielt udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen.

Ved køb af taletidsstartpakke kan åbning og ibrugtagning af sim-kortet fører til 100% værdiforringelse.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes dette købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varerne sendes til:

Tele Call
Holkebjergvej 106
5250 Odense SV 

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse, mod forudgående aftale.

Særligt om download af software:
Ved køb af software til download, bortfalder fortrydelsesretten ved download. Dette accepterer du aktivt ved afkrydsning inden købet.

Reklamationer
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler på telecall.dk har du som forbruger selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Ved reklamation skal du kontakte Tele Call telefonisk 21 12 34 56

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være accepteret som rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen sendes til:

Tele Call
Att.: Reperationsafdelingen
Hokebjergvej 106
5250 Odense SV

Når du returnerer varen, bedes du oplyse hvad problemet er, så detaljeret som muligt, samt foreligge en kopi af din faktura.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller uden omdeling. Det vil f.eks. betyde at vi ikke henter pakker afleveret i en pakkeboks eller posthus.

Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Hvis du modtager en defekt eller fejlleveret vare, bedes du kontakte Tele Calls kundeservice på info@telecall.dk  eller Tlf.: 21 123 456 så snart fejlen opdages.

Kundeservice modtager din reklamation og sender dig en pakkeseddel hvis returen godkendes. Hvis varen er fejlbehæftet eller fejlekspederet, betaler Tele Call returportoen.

Notér venligst følgende vilkår:
• Defekt vare skal sendes tilbage i forsvarlig emballage.
• Fejlleveret vare bedes gerne være ubrugt.
• Når vi får varen retur, kontrollerer vi den i henhold til reglerne beskrevet ovenfor. Når vi har kontrolleret varen og godkendt reklamationen, krediterer vi beløbet, som du har betalt inden 30 dage fra modtagelsen.

Særligt om batterier:
Ved køb af genopladelige batterier er din reklamationsret begrænset af batteriets naturlige holdbarhed, som er angivet på emballagen. Ved normal brug giver dette en levetid på ca. 1,5 år

Øvrigt
Som kunde har du altid de rettigheder som fremgår af Forbrugerrådets regler. Hvis et køb henvises til Forbrugerrådets Klagenævn, retter vi os naturligvis efter nævnets anbefaling.

Persondatapolitik
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og vidergiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Tele Call ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder heudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

 Den dataansvarlige på telecall.dk er Tele Call ApS.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på info@telecall.dk

Cookies
telecall.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.
Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, hvordan afhænger af din browser.

Logstatistik
Vi bruger en logstatistik på telecall.dk hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv.
Logstatistikken anvendes kun med det formål, at optimere telecall.dk.

Klageafgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Tele Call på info@telecall.dk

Hvis det ikke lykkes os af finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Center for klageløsning

Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.naevneneshus.dk

Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal har – http://ec.europa.eu/odr

Handelsbetingelserne er senest opdateret 12.05.2020

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:
Tele Call
Holkebjergvej 106
5250 Odense SV
info@telecall.dk

Jeg meddeler herved, af jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser

_____________________________________________________________________________________

Bestilt den: _________________________                          Modtaget den: _________________________

Forbrugers navn:_______________________________________________________________________

Forbrugers adresse:_____________________________________________________________________

Dato:_______________Forbrugers underskrift:_______________________________________________

(kun hvis formularens indhold indleveres på papir)