Doro Response – Hvordan fungerer det?

Doro Response – Hvad kan den nye service?

Doro response er en gratis service der tilbydes til dig der har købt en kompatibel Doro mobiltelefon med nødkaldsknap.
Med Doro Response kan et ubegrænset antal nødkontakter blive koblet til seniorens Doro mobiltelefon. Nødkontakterne kan gennem app’en ændre på telefonens basale indstillinger: Display, lysstyrke, lyd og vibration. Nødkontakterne vil også kunne se seniorens gps lokation og batteriniveau.
Doro response fungerer ved at den sender et nødkald til de tilknyttede kontakter, når nødkaldsknappen holdes inde. Hver nødkontakt kan dermed acceptere eller afvise nødkaldet. Hvis de acceptere vil response automatisk ringe op til brugeren af doro mobiltelefonen, som ikke behøves at acceptere kaldet, det bliver stillet direkte igennem.

Hvilke Doro mobiltelefoner kan bruge Doro Response?

Doro response er kompatibel med følgende mobiltelefoner fra Doro: 7010, 7030, 7031, 780X, 8035, 8040, 8050 og 8080.
Response app’en skal downloades af de kontaktpersoner, der skal tilknyttes seniorens mobiltelefon og for at nødkaldet få sat op på mobiltelefonen. Doro response kan downloades gratis fra Google Play Store og iOS App Store. Kontaktpersonerne skal have en smartphone, på mindst Android version 7.0 og over eller iOS version 10.0 eller over. Man kan ikke tilknytte en kontaktperson på en fastnettelefon.

Er din Doro mobiltelefon ikke kompatibel med Doro Response, kan du her læse om hvordan Nødkaldet, Doro Alarm-applikation fungerer.

Hvordan kommer jeg igang med Doro Response?

Først og fremmest skal du være opmærksom på, at Doro response ikke virker hvis ikke du har et tilknyttet mobilabonnement med tilknyttet tale og data. Dette vil sige at Doro response ikke fungere ligesom ved et kald til 1-1-2, som man kan foretage fra en telefon uden betalt taletid.

Hvis du er bruger af Doro mobiltelefonen:

Du skal tilknytte en konto til din mobiltelefon, dette gør du ved at logge ind på response app’en på din telefon. Din konto er tilknyttet dit telefonnummer, så hvis du skifter til en anden Doro mobiltelefon der er kompatibel, skal du bare logge ind på den nye telefon, for at tilknytte den.
Hvis du ændrer dit telefonnummer er du nødt til at afbestille dit gamle abonnement på Din Side på Doro’s hjemmeside. Efterfølgende skal du lave et nyt abonnement, til dit nye telefonnummer.

Hvis du er en nødkaldskontakt:

Du skal bare downloade response app’en og logge ind med dine egne oplysninger. Du skal også ligeledes ind på Doro’s hjemmeside og afmelde dit abonnement, hvis du skifter telefonnummer, på samme måde som brugeren af Doro mobiltelefonen.
En nødkaldskontakt kan godt være tilknyttet flere seniorer med en kompatibel Doro mobiltelefon.

Hvordan du sletter en bruger i Doro Response

Du kan ikke selv slette tilkoblede seniorer til Doro Response. Hvis du vil slette dig selv en tilkoblet senior, skal du ringe ind til Doro Danmarks Kundeservice, hvorigennem de sletter den ønskede bruger for dig.
Du kan selv slettet tilkoblede nødkontakter inde i app’en, men du kan aldrig slette den sidste nødkontakt. Her vil du også være nødt til at kontakte Doro Danmarks Kundeservice for at blive slettet.
Du kan finde Doros Kundeservice ved at følge linket HER.

Du kan her se de mobiltelefoner, vi fører, der er kompatible med Doro Response.

{redshop:1048}{redshop:1043}{redshop:1045}{redshop:1044}{redshop:1030}{redshop:1021}