Gratis og Hurtig Levering

30 dages fortrydelsesret

Din kurv er tom

Handelsbetingelser

Tele Call

Svovlhatten 3
5220 Odense SØ

Tlf.: 21 123 456
CVR-nr.: DK-35383182
Juridisk navn: Tele Call ApS

Etableringsår: 2005
Bank: Jyske bank
Konto: 5053 Reg.: 1152143
SWIFT: JYBADKKK
IBAN: DK81 5053 0001 1521 43
Telefontid: mandag - fredag kl. 10.00 - 12.00 og 13.00 - 15.00


Trygt køb
Det vigtigste for os er, at du bliver glad for de varer du køber, og at den service du får, svarer til dine forventninger. Selv om vi altid forsøger at gøre vort bedste, kan det dog gå galt. Lad os derfor altid høre fra dig, hvis du har synspunkter, der kan hjælpe os med at rette eventuelle fejl eller misforståelser.

Vores købsbeskyttelse tilbyder dig ydermere altid køb med fortrydelsesret i 30 dage!
Gem blot fakturaen og emballage for det tilfældes skyld, at du skulle ønske at tilbage levere en vare og få dine penge tilbage.

Når vi skriver levering: 1-2 dage ud for en vare, betyder det at varen fysisk er tilstede på vores eget lager.
Vores automatiske lagersystem sikrer at varen er reserveret til dig når du har lagt varen i kurv, indtil du har gennemført købet.

Alle priser er angivet i danske kroner og er inklusiv 25% moms. Priserne er dagspriser.

Velkommen som kunde!

Leveringsomkostninger
I øjeblikket har vi gratis levering til alle privatkunder.
Levering koster normalt 60,- (momsfrit udlæg)
Vi trækker i øjeblikket 60,- (inklusiv moms) fra ordren som rabat for gratis levering.
Vi benytter Postnord til levering. Ved større leverancer benytter vi Danske Fragtmænd.

Ordrebekræftelse
Når vi har modtaget din bestilling, sender vi en ordrebekræftelse pr. e-mail. Den indeholder følgende information:
• Bestillingens ordrenummer
• Hvilke artikler du har bestilt
• Antal artikler du har bestilt
• Pris pr. artikel og den samlede pris for bestillingen

Det tilrådes, at du gemmer ordrebekræftelsen, som du bør have parat ved eventuelle kontakter til os og som kontrol, når du modtager fakturaen.
OBS! Større ordrer vil eventuelt blive sendt som flere pakker.

Betaling med kort
Vi accepterer på nuværende tidspunkt Dankort, Visa/dankort, E-dankort, Masterkort, Maestro, Visa, Visa Electron og JCB, der betales ikke transaktionsgebyr. 
Ved betaling med Dankort, Visa/Dankort og E-dankort betales der ikke transaktionsgebyr
Hvis du betaler med Dankort, Visa/Dankort og E-dankort, vil pengene blive trukket fra din konto indenfor 24 timer efter varen er afsendt. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet. 

Betalingsmodtager er Tele Call

Vigtigt!
For at sikre dig optimalt har vi en betalingsformular, der er sikker. Alle kortoplysninger krypteres (dvs. kodes om til ulæselige tegn), således at ingen udenforstående kan få kendskab til de betalinger, du har foretaget.

Levering
Vi benytter Post Danmark til levering. Ved større leverancer benytter vi Danske Fragtmænd.
Ved køb af varer i Tele Calls Netbutik leverer vi varerne uden omkostninger for dig. Dette gælder for levering i Danmark, ikke omfattende Grønland og Færøerne. Vi henviser til FT Samskifti og Tele Greenland, som forhandler et stort udvalg af vore fastnettelefoner og mobiltelefoner.
For anden levering uden for Danmark, kontakt Tele Calls Netbutik på e-mail   eller kundeservice på tlf.: (+45) 21 123 456.

Leveringstid

Vor normale leveringstid for lagervare på vores eget lager er 1-2 hverdage, efter at du har modtaget bekræftelsen. Det sker af og til, at en vare er udsolgt, og så kan leveringstiden blive noget længere. Leveringstiden vil stå ud for produktet.
Ved en forsinket levering har du altid mulighed for at annullere bestillingen. Henvend dig i så fald til kundeservice.

Transport
Hvis varen beskadiges eller forsvinder under transporten fra Tele Call til dig, så er Tele Call ansvarlig for varen. Du bedes i så fald give os besked om dette, hurtigst muligt og meget gerne inden der er gået 7 dage da det letter din bevisbyrde for transportskader betydeligt. Hvis varen beskadiges eller forsvinder, når du returnerer den fordi du har fortrudt købet inden for 30 dage, så er det dig selv, der er ansvarlig for varen.

Fortrydelsesret/returnering af varer

Ved returvarer skal gøres opmærksom på, at det skal sendes som erhvervspakke (og dermed også med omdeling).
Når du køber varer online i vores webshop, har du som forbruger altid 30 dages fortrydelsesret gældende fra den dag, du modtager varen.
Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb.
Hvis du vil benytte dig af din fortrydelsesret, bedes du give besked til Tele Calls
Kundeservice eller Tlf.: 21 123 456 eller ved at benytte standardfortrydelsesformularen. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt under én ordre.

Bemærk, at du ikke får leveringsomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Varer undtaget fortrydelsesretten
Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:

1. Levering af digitalt indhold, som ikke leveres på et fysisk medium, hvis udførelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at vedkommende dermed mister sin fortrydelsesret.

Følgende regler gælder:

Hvis varen beskadiges eller går tabt på grund af uforsigtighed, forsvinder fortrydelsesretten. Varen skal returneres for egen regning, inden 30 dage efter du har modtaget den. En returnering kan ikke sendes som efterkrav eller rekommanderet.

Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kna tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varerne sendes til:

Tele Call
Svovlhatten 3
5220 Odense SØ 

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse, mod forudgående aftale.

Særligt om download af software:
Ved køb af software til download bortfalder fortrydelsesretten ved download. Dette accepterer du aktivt ved afkrydsning inden købet.

Reklamationer

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler på telecall.dk har du som forbruger selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Ved reklamation skal du kontakte Tele Call telefonisk 21 12 34 56

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
 

Varen sendes til:

Tele Call
Att.: Reperationsafdelingen
Svovlhatten 3
5220 Odense SØ

Når du returnerer varen, bedes du oplyse hvad problemet er, så detaljeret som muligt, samt kopi af faktura.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller uden omdeling.
 

Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Hvis du modtager en defekt eller fejlleveret vare, bedes du kontakte Tele Calls kundeservice på   eller Tlf.: 21 123 456 så snart fejlen opdages.

Kundeservice modtager din reklamation og sender dig en pakkeseddel, hvis returen godkendes. Hvis varen er fejlbehæftet eller fejlekspederet, betaler Tele Call returportoen.

Notér venligst følgende vilkår:
• Defekt vare skal sendes tilbage i forsvarlig emballage.
• Fejl leveret vare bedes gerne være ubrugt (originalemballage og evt. beskyttelsesplastik/forsegling brudt).
• Når vi får varen retur, kontrollerer vi den i henhold til reglerne beskrevet ovenfor. Når vi har kontrolleret varen og godkendt reklamationen, krediterer vi beløbet, som du har betalt inden 30 dage fra modtagelsen.

Særligt om batterier:
Ved køb af genopladelige batterier er din reklamationsret begrænset af batteriets naturlige holdbarhed, som er angivet på emballagen. Ved normal brug giver dette en levetid på ca. 1,5 år

Øvrigt
Som kunde har du altid de rettigheder som fremgår af Forbrugerrådets regler. Hvis et køb henvises til Forbrugerrådets Klagenævn, retter vi os naturligvis efter nævnets anbefaling.


Persondatapolitik
For at du kan indgå aftale med os på telecall.dk, har vi brug for følgende oplysninger:

  • Navn
  • Adresse
  • Telefonnummer
  • E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Tele Call ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Direktøren og de ansatte hos Tele Call ApS har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Den dataansvarlige på telecall.dk er Tele Call ApS.

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.

Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Oplysninger afgivet til telecall.dk videregives eller sælges på ingen måde videre til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Som registreret hos Tele Call ApS har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Tele Call ApS via e-mail .
 

Cookies

telecall.dkanvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.

Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, hvordan afhænger af din browser.

Logstatistik

Vi bruger en logstatistik på telecall.dkhvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv.

Logstatistikken anvendes kun med det formål, at optimere telecall.dk.

 

Klageafgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Tele Call på

Hvis det ikke lykkes os af finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.


Center for klageløsning

Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk

 

Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal har - http://ec.europa.eu/odr




Handelsbetingelserne er senest opdateret 30.06.2017


Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:
Tele Call
Svovlhatten 3
5220 Odense SØ



Jeg meddeler herved, af jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse mede min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser

_____________________________________________________________________________________


Bestilt den: ____________________

 

Modtaget den: __________________

 

Forbrugers navn:_______________________________________________________________________

 

Forbrugers adresse:_____________________________________________________________________

 

Dato:_________________________

 

Forbrugers underskrift:___________________________________________________________________

(kun hvis formulerens indhold meddelse på papir)

feedback
feedback